etablering af medlemsdemokrati i tide
Fra "KULTURLOFTET - kulturværksteder på Bastionen"
Gå til projektet
Der bør tages initiativ til at starte processen med at finde ud af hvordan brugerne skal organisere sig omkring Kulturloftet.
- Skal det være en traditionel forening?
- Eller flere foreninger der varetager hver deres interesser, og så er samlet under en fælles organisation?
- Eller en samling Frivillige der står for det, og designer et tilbud til nogle brugere?
- Eller skal det, som nogen foreslog, være oplysningsforbundene der står for driften af det?
- Eller noget helt femte?
Det er i hvert fald vigtigt at brugere/medlemmer/borgere/frivillige oplever at blive hørt, og at de er med til at præge stedet.
Der er selvfølgelig en risiko for at den "tidlige" gruppe kommer til at etablere sig alt for fast, og få for meget ejerskab til stedet, og være for svære at komme ind i, for dem som først dukker op når stedet åbner.
Men risikoen for at få topstyring og manglende engagement er dog større, hvis der besluttes alt for meget udenom de kommende brugere.
Så: Indkald til en forsamling der vil arbejde med grundlaget for det kommende fællesskab i Bastionens himmelvendte fremtidsfælleskab :)
