Fremtidig parkering i Ullerslev
Fra "Parkeringsstrategi 2026"
Gå til projektet
Der vil i fremtiden være risiko for, det bliver ganske problematisk at finde ledige, offentlige parkeringspladser i Ullerslev. Allerede nu kan det være ganske vanskeligt. Årsagen skal findes i, Ullerslev Centret nu er fortid, og man er i fuld gang med at bygge boliger på stedet.
Fra min side bakkes fuldt ud op om, det center skulle jævnes med jorden. Gennem mere end tyve år, var det en øjebæ. Om boliger på stedet så er det rigtige, skal jeg ikke kloge mig på. Men set med mine briller er det noget skidt, de ganske mange parkeringspladser (adgang fra henholdsvis Teglgårdsvej og Egevangsvej), der var ved centrets bygningsmasse, kom til at indgå i det areal, der nu bygges boliger på. Med et forsvandt disse dejlige parkeringspladser.
Umiddelbart eneste mulighed for at parkere på offentligt areal, er mig bekendt (jeg kan tage fejl) at parkere ved Vibeskolen/biblioteket/Ullerslev Motionscenter/Ullerslev Kultur- og Idrætscenter på Skolevej. Her er der imidlertid ofte fyldt godt op. Alternativt bliver man nødt til at parkere på de små veje i området. Blot er det ikke noget, beboerne her kan være tjent med. For øvrigt kan mange parkerede biler her skabe problemer med fremkommeligheden for eksempelvis skraldebiler, udrykningskøretøjer og distributionsbiler (pakkeomdeling).
Mulighed for etablering af et offentlig parkeringsareal, som erstatning for det nu nedlagte, bør overvejes - og tænkes ind i strategien.
